Gruvgatan 8
Kiropraktorerna i Västra Frölunda AB

Behandlingar

Behandling av patient

Hos oss på Kiropraktrerna Frölunda kan du få hjälp med det mesta som är relaterat till muskler, leder och nerver. Vi har omfattande utbildningar bakom oss, lång erfarenhet och ett genuint intresse – för att inte säga passion – för människokroppen. Vi brinner för att lösa problem, befria människor från smärta och rörelsehämningar. Det är inte alltid vi har lösningen på de problem du uppsöker oss för, men i sådana fall remitterar vi dig vidare till någon som arbetar inom det fält du behöver hjälp.

Vanliga åkommor som dyker upp på vår klinik och som vi aktivt arbetar med att behandla är bl.a.:

• Armbågsproblem
  • Axelsmärtor
  • Carpaltunnelsyndrom
  • Diskbråck
  • Fotsmärtor
  • Huvudvärk
  • Höftproblem
  • Ischias
  • Knäsmärtor
  • Musarm
  • Nackspärr/nacksmärta
  • Ryggskott/lumbago
  • Skolios
  • Whiplash
  • Smärtor i bröstryggen

Vi har olika metoder för olika fall och olika patienter – ingen människa är den andra lik och den personliga upplevelsen fäster vi mycket uppmärksamhet vid. Kiropraktik behöver man i regel ägna sig åt under en längre tid för att få varaktiga förbättringar, men resultaten börjar visa sig ganska snabbt vilket är tacksamt.

Vår massör Ariel erbjuder olika typer av massage:

• Klassisk Massage
  • Idrottsmassage

Klassisk massage är den «sköna» varianten av massage som mjukar upp kroppen, förebygger muskelspänningar och ökar kroppens läkningsförmåga.

Idrottsmassage är den lite mer våldsamma massagetypen där en djupare behandling av muskler, blodomlopp och lymfa genomförs.

Du får välja mellan 30, 45, 60, 75 eller 90 minuter långa massagebehandlingar och Ariel tar emot Friskvårdschecken – om du har tillgång till den.